Людино-машинна взаємодія

Анотація курсу

Курс «Людино-машинна взаємодія» надає знання з основних принципів та методів дизайну користувацьких інтерфейсів, включаючи питання досліджень потреб бізнесу та потреб користувачів. Студенти ознайомлюються з інструментами та технологіями для розробки користувацьких інтерфейсів, включаючи створення макетів та прототипів застосунків. Курс навчає методикам та інструментам для тестування користувацьких інтерфейсів. Цей курс надає студентам можливість стати професіоналами у галузі ЛМВ та долучитися до розробки інтерфейсів для різних видів програмного забезпечення.

Мета:

Метою дисципліни «Людино-машинна взаємодія» є вивчення сучасних концепцій, понять, принципів, засобів, комп’ютерних технологій з акцентом на розробку і розвиток призначеного для користувача інтерфейсу інформаційних, інтелектуальних та систем реального часу.

Основні завдання:

Основними завданнями вивчення дисципліни є вивчення основ процесів сприйняття й навчання людини; вивчення комп’ютерних технологій з акцентом на розробку і розвиток призначеного для користувача інтерфейсу; вивчення питань комп’ютерного представлення і візуалізації інформації, принципів взаємодії людини з комп’ютерним середовищем; вивчення критеріїв оцінки корисності діалогових систем; оволодіння навичками створення користувацького середовища.

Що ви будете знати:

  • парадигми і принципи взаємодії людини з комп’ютерним середовищем;
  • особливості сприйняття інформації людиною;
  • етапи розробки інтерфейсу користувача;
  • концептуальні моделі та шаблони інтерфейсу користувача;
  • ергономічні показники і критерії якості інтерфейсів;
  • стратегію та варіанти тестування юзабіліті;
  • основи роботи з середовищем Figma;
  • тенденції розвитку призначених для користувача інтерфейсів, нові комп’ютерні технології і методи підвищення корисності програмних систем.

Що ви будете вміти:

  • застосовувати базові теоретичні знання для вирішення задач в галузі створення інтерфейсів, орієнтованих на користувача;
  • проєктувати UX/UI/IxD;
  • розробляти графічний інтерфейс за допомогою інструментарію Figma;
  • створювати візуально привабливий та функціональний дизайн користувацьких інтерфейсів;
  • розробляти тестові сценарії та організовувати юзабіліті-тестування;
  • розробляти рекомендації для покращення юзабіліті.

Тематичний план курсу

Тема 1. Дизайн-процес
Поняття User Intrface, User eXperience, Usability. Як влаштований дизайн-процес. Методи та процеси дизайну. Підходи до створення користувацького інтерфейсу. Методи досліджень в розробці інтерфейсів користувача.
Тема 2 . Інструменти для створення дизайну інтерфейсів
Історія розвитку інструментів для дизайнерів. Актуальні програми, які використовують дизайнери. Figma як основний інструмент створення інтерфейсу. Функції та інструменти Figma. Створення та редагування об’єктів та шарів. Користування векторними інструментами для малювання. Створення макетів для веб-сторінок та мобільних додатків. Прототипування. Корисні плагіни.
Тема 3. Дослідження в дизайн-процесі
Дослідження потреб бізнесу. Інтерв’ю зі стейкхолдерами, визначення конкурентів, аналіз конкурентів через сценарії взаємодії та патерни інтерфейсних рішень. Дослідження потреб користувачів. Методи досліджень: експертні інтерв’ю, веб-аналітика, опитування, інтерв’ю з цільовою аудиторією, глибинні та структуровані інтерв’ю, порівняльні тестування.
Тема 4. Персони та персонажі. Мапа шляху користувача
Створення персон та персонажів, ключові ознаки, минулий досвід. Типи мап користувача, складові частини мап, методика їх створення, способи використання.
Тема 5. Інформаційна архітектура застосунку
Мета створення інформаційної архітектури застосунку, складові частини архітектури, методика її створення, способи використання.
Тема 6. Прототипування та тестування інтерфейсів
Мета створення прототипу, інструменти для створення прототипів, обов’язкові елементи прототипів. User-test як спосіб перевірки гіпотез та інтерфейсних рішень. Модеровані та немодеровані тестування. Мета, гайд, респонденти та результати тестування. Використання висновків після тестування.
Тема 7. Дизайн-система та UI Kit
Складові частини UI Kit, переваги та етапи створення. Дизайн-система. Атомарний дизайн. Принципи побудови. iOS, Android. Особливості та гайдлайни.
Тема 8. Веб-аналітика для дизайнера
Основні поняття аналітики. Інструменти веб-аналітики для дизайнера. Google analytics.

Загальна інформація

Форма навчанняКількість кредитів ECTSЗагальна кількість
академічних годин
ЛекційніЛабораторніСамостійна
робота
Форма контролю
Денна4120183666екзамен
Заочна412066108екзамен
КомпетентностіРезультати навчання
ЗК02 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК06 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
ЗК07 Здатність працювати в команді;
СК01 Здатність ідентифікувати, класифікувати та формулювати вимоги до програмного забезпечення;
СК02 Здатність брати участь у проектуванні програмного забезпечення, включаючи проведення моделювання (формальний опис) його структури, поведінки та процесів функціонування;
СК11 Здатність реалізовувати фази та ітерації життєвого циклу програмних систем та інформаційних технологій на основі відповідних моделей і підходів розробки програмного забезпечення.
ПР03 Знати основні процеси, фази та ітерації життєвого циклу програмного забезпечення;
ПРН08 Вміння розробляти людино-машинний інтерфейс;
ПР09 Знати та вміти використовувати методи та засоби збору, формулювання та аналізу вимог до програмного забезпечення;
ПР10 Проводити передпроектне обстеження предметної області, системний аналіз об’єкта
проектування;
ПР16 Мати навички командної розробки, погодження, оформлення і випуску всіх видів
програмної документації;
ПР23 Вміти документувати та презентувати результати розробки програмного забезпечення.

Викладач

Рибальченко Олена Геннадіївна

Методичне забезпечення