Офісне програмне забезпечення
Анотація курсу
Дисципліна спрямована на розкриття здобувачам можливостей використання сучасних інформаційних технологій, що передбачає оволодіння знаннями, уміннями та навиками роботи з пакетом програм Microsoft Office (текстовим процесором MS Word, процесором електронних таблиць MS Excel, програмою підготовки презентацій MS PowerPoint, та баз даних MS Access).
Мета:
Дисципліна спрямована на розкриття здобувачам можливостей використання сучасних інформаційних технологій, що передбачає оволодіння знаннями, уміннями та навиками роботи, спрямованих на підвищення продуктивності при роботі з офісними інструментами Microsoft Office (текстовим процесором MS Word, процесором електронних таблиць MS Excel, програмою підготовки презентацій MS PowerPoint, та баз даних MS Access).
Основні завдання:
Завдання курсу передбачає освоєння здобувачами ключових офісних інструментів з метою розвитку навичок створення, форматування та аналізу документів і даних. Здобувачам випадає завдання оволодіти ефективним використанням цих інструментів для оптимізації робочих процесів, підвищення продуктивності та підготовки до використання їх у професійній діяльності.
Що ви будете знати:
- технологію обробки текстових документів засобами МS Word;
- технологію створення, редагування та форматування електронних таблиць і діаграм у середовищі MS Excel;
- основні можливості табличного процесора MS Excel по аналізу даних та технологію їх використання;
- можливості табличного процесора MS Excel для роботи з базами даних, технологію виконання основних операцій;
- основні об’єкти бази даних МS Access, технологію створення, редагування і керування об’єктами у середовищі МS Access;
- технологію створення, редагування та форматування презентацій у середовищі MS PowerPoint;
Що ви будете вміти:
- використовувати текстовий редактор MS Word для підготовки різноманітних документів;
- опрацьовувати інформацію за допомогою табличного процесора MS Excel;
- створювати бази даних та опрацьовувати інформацію в них за допомогою MS Access;
- створювати презентації за допомогою програми MS PowerPoint.
Тематичний план курсу
Змістовий модуль 1. Текстовий процесор MS Word.
Призначення та функціональні можливості текстового процесора MS Word. Інтерфейс та основні принципи роботи з MS Word. Настроювання панелей інструментів. Налагодження параметрів роботи MS Word. Основні дії з документом: створення, збереження, перегляд, редагування, друкування.
Контекстний пошук та заміна фрагментів тексту. Форматування символів, абзаців, сторінок.
Створення списків (нумеровані, маркіровані та багаторівневі). Створення, редагування та форматування таблиць. Створення графічних об’єктів засобами MS Word. Вставка, розміщення і редагування графічних об’єктів. Використання редактора формул.
Додаткові можливості MS Word: перевірка орфографії та граматики, автозаміна в документі та її настроювання, використання шаблонів документів, створення колонок, вставка об’єктів. Гіперпосилання. Макроси.
Змістовий модуль 2. Табличний процесор MS Excel.
Призначення та загальна характеристика табличних процесорів. Табличні процесори сімейства MS Excel. Інтерфейс та основні принципи роботи з MS Excel. Налагодження параметрів роботи MS Excel. Створення, збереження i відкриття робочої книги. Редагування (копіювання, переміщення, видалення) та форматування змісту комірок в Excel. Побудова та форматування таблиць. Формати даних в MS Excel. Присвоєння імен коміркам i діапазонам комірок та їх застосування. Зміна або видалення iменi комірки i дiапазона комірок. Відносні та абсолютні посилання у таблиці Excel. Метод автозаповнення. Операції з Буфером обміну.
Обчислювальні операції в MS Excel. Робота з формулами і стандартними функціями. Основні математичні, статистичні та логічні функції. Короткий огляд інших категорій стандартних функцій MS Excel. Побудова вкладених функцій.
Графічне подання даних. Створення графіків та діаграм. Можливості та принципи використання Конструктора діаграм. Редагування та форматування діаграм.
Списки даних (бази даних). Створення списку. Редагування записів. Пошук записів. Критерії пошуку. Сортування списків. Фільтрація даних. Функції автофільтра. Розширений фільтр.
Редагування робочої книги. Консолідація даних. Побудова зведеної таблиці. Інтеграція додатків Microsoft Office.
Змістовий модуль 3. Система управління базами даних MS Access.
Призначення Access. Основи побудови бази даних. Створення таблиць та робота з ними у режимі таблиці та режимі конструктора. Робота з даними у таблиці. Уведення та редагування даних у режимі таблиці. Формати чисел. Створення або зміна ключового поля. Створення індексів. Редагування записів. Форматування таблиці. Зв’язки між таблицями у базі даних. Експорт та імпорт даних.
Створення та виконання запитів для роботи з даними. Вибір умови відбору записів у запиті.
Створення багатотабличних запитів. Пошук та заміна даних. Використання індексів. Вибір умови сортування. Використання фільтра.
Створення, редагування та використання форм у базі даних MS Access. Режими перегляду форми. Форма для роботи з декількома таблицями. Автоформат.
Створення простого звіту та звіту з групуванням даних, сторінки доступу до даних, макроси, налагодження бази даних Access. Особливості друку.
Змістовий модуль 4. MS PowerPoint – засіб для створення та демонстрації мультимедійних презентацій.
Призначення MS PowerPoint. Режими перегляду презентації. Створення презентації за допомогою майстра авто змісту. Використання шаблонів при створенні презентації. Розмітка слайду. Схеми кольору. Схеми анімації. Слайди зразків оформлення. Сортування слайдів.
Робота з об’єктами в MS PowerPoint: таблиці, рисунки, діаграми, символи, посилання. Використання відео- та звукових кліпів у презентаціях.
Ефект зміни слайдів. Анімація та переходи. Налагодження часу переходу. Час показу анімації.
Підготовка до показу презентації. Відкриття та збереження презентацій. Клавіші для роботи з презентаціями. Імпортування документів, які створені в інших додатках. Налагодження параметрів роботи MS PowerPoint. Друк та демонстрування слайдів.
Загальна інформація
Форма навчання | Кількість кредитів ECTS | Загальна кількість академічних годин | Лекційні | Лабораторні | Самостійна робота | Форма контролю |
---|---|---|---|---|---|---|
Денна | 5 | 150 | 18 | 36 | 96 | залік |
Заочна | 5 | 150 | 10 | 10 | 130 | залік |
Компетентності | Результати навчання |
---|---|
ЗК02 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК06 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. СК08 Здатність застосовувати фундаментальні і міждисциплінарні знання для успішного розв’язання завдань інженерії програмного забезпечення. | ПР01 Аналізувати, цілеспрямовано шукати і вибирати необхідні для вирішення професійних завдань інформаційно-довідникові ресурси і знання з урахуванням сучасних досягнень науки і техніки. ПР18 Знати та вміти застосовувати інформаційні технології обробки, зберігання та передачі даних. |