Програмування на основі JAVA технологій
Анотація курсу
У курсі розкриті основні поняття, конструкції, галузі застосування та переваги сучасної мови програмування Java. Java має добре розроблену об’єктну модель. В той же час вона дозволяє створювати високопродуктивні програми (базові типи, в інтересах ефективності, не є об’єктами). Java забезпечуює можливість написання надійних програм: Java є мовою, що сильно типізується; управління пам’яттю здійснюється істотно простіше, ніж в С++; об’єктно-орієнтований підхід до обробки виключень представляє простий спосіб структуризації з метою вилову і обробки помилок часу виконання. Java створювалась так, щоб вона відповідала вимогам по створенню інтерактивних мережевих програм. З цією метою Java підтримує багатопотокове програмування, має елегантне рішення синхронізації декількох процесів. У міру появи нового програмного і апаратного забезпечення віртуальна машина Java переноситиметься в ці середовища. Проте, віртуальний код залишатиметься незмінним. Виконання віртуального коду відбувається досить швидко. Створюються компілятори реального часу (що виконують компіляцію “на льоту”) що перетворюють віртуальний код на апаратно-залежні інструкції процесора.
Мета:
Формування у студентів теоретичних знань і практичних навиків проектування, розробки та вiдлагодження додатків із застосуванням сучасних технологій об’єктно-орієнтованого програмування на мові програмування Java, що забезпечують вивчення нових концепцій консольного і візуального програмування, та найбільш ефективних технологій створення програмного забезпечення в процесі вирішення прикладних професійних задач.
Основні завдання:
Ознайомити студентів з методами структурного і об’єктно-орієнтованого підходу в мові програмування Java як найбільш поширеними і ефективними методами розробки програмних продуктів; знайомство з основними структурами даних і типовими методами обробки цих структур; навчити студентів розробці алгоритмів на основі структурного і об’єктноорієнтованого підходу в мові програмування Java; навчити студентів критеріям перевірки правильності побудови класів в мові програмування Java, основним тенденціям в галузі розвитку технологій об’єктно-орієнтованого програмування; закріпити навички алгоритмізації та програмування на основі вивчення мови програмування Java; прищепити студентам знання способів використання основних візуальних компонентів розробки додатків на мові програмування Java; дати досвід розробки власних засобів контролю та управління елементами програмних систем.
Що ви будете знати:
- прийоми та засоби алгоритмізації обчислювальних задач; теоретичні положення курсу; основні принципи об΄єктно-орієнтованого програмування на мові Java;
- призначення та особливості використання засобів інтегрованих середовищ розробки (IDE) для розробки професійних додатків; опис класів в мовах програмування Java;
- спадкування, поліморфізм, віртуальні і динамічні методи;
- обробку подій і повідомлень ОС; візуальні методи розробки додатків; обробку виняткових ситуацій.
Що ви будете вміти:
- формалізувати поставлену задачу;
- розробити структури типів даних для представлення предметної області розв’язуваної задачі;
- розробляти додатки в сучасних середовищах – IDE;
- проектувати ієрархію класів для вирішення конкретних прикладних завдань;
- виготовляти файли допомоги для додатків; тестувати і налагоджувати додатки з метою підвищення надійності і ефективності;
- організовувати управління іншими додатками, використовуючи механізми автоматизації, використовувати сучасні бібліотеки класів та інструментальні засоби.
Тематичний план курсу
Введення в мову Java. Історія Java. Призначення і застосування. Об’єктна модель Java. Технології і платформи Java. Вступ до типів даних в мові Java. Структурні типи даних. Основні оператори. Арифметичні і логічні оператори. Управляючи структури мови Java. Строкові типи. Базові пакети. Конструювання візуального інтерфейсу. Методи управління інтерфейсом. Подієва модель функціонування додатків мови програмування Java. Потокова система введення-виведення мови Java. Файловий ввід-вивід. Мова Java і Інтернет.
Загальна інформація
Форма навчання | Кількість кредитів ECTS | Загальна кількість академічних годин | Лекційні | Лабораторні | Самостійна робота | Форма контролю |
---|---|---|---|---|---|---|
Денна | 3 | 90 | 18 | 18 | 54 | залік |
Заочна | 3 | 90 | 6 | 6 | 78 | залік |
Компетентності | Результати навчання |
---|---|
ЗК02 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях СК03 Здатність розробляти архітектури, модулі та компоненти програмних систем. СК13 Здатність обґрунтовано обирати та освоювати інструментарій з розробки та супроводження програмного забезпечення. | ПР01 Аналізувати, цілеспрямовано шукати і вибирати необхідні для вирішення професійних завдань інформаційно-довідникові ресурси і знання з урахуванням сучасних досягнень науки і техніки. ПР06 Уміння вибирати та використовувати відповідну задачі методологію створення програмного забезпечення. ПР07 Знати і застосовувати на практиці фундаментальні концепції, парадигми і основні принципи функціонування мовних, інструментальних і обчислювальних засобів інженерії програмного забезпечення. ПР15 Мотивовано обирати мови програмування та технології розробки для розв’язання завдань створення і супроводження програмного забезпечення. ПР17 Вміти застосовувати методи компонентної розробки програмного забезпечення. |